onsdag 24 juli 2013

Cute Baby Card

Jag har gjort babykort med den sötaste lilla räv jag sett.
 
Superenkla söta kort.
Är inte det vi alla strävar efter?
Att göra kort är jätte roligt. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Korten är inte alltid lätt att göra snygga och resultatet blir inte alltid bra.
 
Enkla kort blir oftast de snyggaste korten.
Därför är dessa jätte enkla skisser några jag återkommer till ofta när jag vill ha enkla men söta kort.
Babykort kan vara fina med massor med dekorationer och en mer avancerad skiss eller med få och en enkel skiss.
 



 
Vad gör då ett kort "dåligt"?
Alla tycker vi ju olika om vad som är snyggt eller inte. Men om man studerar många olika kort så återkommer ofta samma saker som man inte gillar med sina eller andras kort.
När jag inte gillar andras kort är det ofta pga. att de är för pråliga eller att färgkombinationen inte stämmer. Vad gillar eller inte gillar du?
 
Till dessa kort har jag använt mig av:
en stämpel från Woodland Folk- Do Crafts, memento tuxedo black ink, promarkers, mönsterpapper, diecuts, blommor och band.
 
MALIN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar