måndag 5 december 2011

Christmas Cards 2011

Efter två helger med mycket att göra har jag återvänt till stämplarna
och gjort julkort till familj och vänner.

Tack till Mia för lånet av de underbara ME TO YOU stämplarna!
 - Winter Wonderland clearstamps -
Den fina stämpel jag valde är inte en klassisk julstämpel utan mer ett vintermotiv. Med juldekorationer och julpapper blev de bra.


Använde blåa och bruna toner. Snöstjärnorna är stämplde med distress ink - broken china - och brilliance ink - pearlescent sky blue -.
Denna gång fick även insidan ett stämplat motiv.
God Jul är en gammal från Slöjd-detaljer.

Som glitter har jag både använt Frosted lace stickles och en nyinköpt Gelly rollpenna - clear star - . Båda ger fin effekt men stickles ger ju även en skrovlig yta och det gör inte pennan.

Lite mer klassiska julfärger fick nästa julkort. Samma stämplar andra färger och papper.
Detta kort fick en annan bindning med öljetter.
Gillar att använda fjädrar till mina julkort.




 
Här har jag även använt embossingfolder från Forever Friends (Black & Gold - Petal pattern).
Text från ME TO YOU.


Malin

1 kommentar:

  1. Jättefina julkort du gjort!! Har faktiskt julpysslat lite jag med. Men har fastnat för askar och den fina påsboxen som du har gjort. Din mall används flitigt!! =)

    Kram Malin

    SvaraRadera