torsdag 23 februari 2012

My friend canvastavla

Här kommer bilder på min senaste tavla.

Tänkte jag skulle berätta lite om hur jag gör mina tavlor.

När jag jobbar med tavlorna så använder jag oftast Panduros Quick Glue när jag fäster papper på canvas. Det är enligt mig det bästa limmet. Bra pris, fäster super fort, torkar snabbt och väldigt starkt. Jag har inga problem med att saker faller av. Man kan även använda gesso, decoupage lack mm. Jag har bara erfarenhet av decoupage lack, fast jag har inte använt det på tavlorna då jag inte vill ha någon matt/glansig lack yta. På mina tavlor vill jag ha pappret som det är, tycker det är snyggare när tavlan går i vintagestil. Även när jag ska limma fast tex blommor använder Quick Glue. När jag fäster papper på papper använder jag dubbelhäftandetejp.

Tavlorna har olika papper, från gamla tidningar eller böcker. Mönstrade papper från olika scrappföretag.På dagens tavla finns ett gammalt vykort. Då det inte finns några  foton på min tavlor så behöver jag inte bry mig om att allt är strafritt.
Skissen lägger jag upp som om jag skulle scrappa LO. Detta när det gäller var saker ska sitta och hur tavlan dekoreras.



Denna tavla är lite annorlunda än mina andra på det sättet att jag använde många stämplar, fler ord och sidorna är helt teckna med papper. Jag har tittat mycket på mix media art de senaste dagarna. Är sugen på att prova göra en tavla i starkare färger. Gillar http://christytomlinson.typepad.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar