tisdag 17 september 2013

One decoration on two different projects

Jag har använt mig av samma material till dekorationerna,
men använt dem på två olika projekt.

Jag började med att göra en grupp av dekorationerna som jag sedan kunde använda på kortet och asken.

Resultatet blir väldigt olika men visar att samma dekorationer kan användas om och om igen och på väldigt många olika projekt.
Variera färgerna, fjäril istället för blomma, fyrkantigt papper istället för rektangulärt osv och få ännu fler möjligheter.

I started doing a group of decorations that I could then use on two different projects.
I used the same materials on the decorations and then put them on a card and a box.


En grupp med dekorationer...


Nr 1 är ett kort med presentkortficka på insidan.
Färgerna är Shabby chic och väldigt mjuka och lugna.


 

 
 Nr 2 är en ask med samma dekorationer på, men med ett helt annat slut resultat.
Här är färgerna starkare och med mer modernt mönsterpapper.



Vilken gillar ni bäst?

Det rosa pappret är stansat med Spellbinders -  Label 18.
Ovan på en vit cirkel som är 1 3/4"
Blommorna är utstansad med Die-namics - Flower Medley die i crepépapper.
Löven av papper från en bok med Memeroy Box - Fresh Foliage die.
Som avslutning har jag använt en paljett.

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar