fredag 18 januari 2013

Cute Valentine Card

Varannan söndag träffar jag några kvinnor för att pyssla.
Det är kvinnor i alla åldrar som har många olika kunskaper om pyssel, några nybörjare andra har pysslar i många år. Min mamma är också med!
Träffarna ordnas av kyrkan under namnet Skaparkvällar och alla är välkomna att delta. Vi har inte bara papperspyssel utan många olika teman/pyssel-grenar (sticka, luffarslöjd, måla, smycken mm).
Jag tycker det är roligt att få komma hemifrån och träffa andra samtidigt som jag få göra något jag älskar.

Senast jag var på Skaparkvällen var temat tova ull med nål.
De gånger jag inte vill göra de saker som står på schemat brukar jag ha med mig mina kort och scrapgrejor.
Det har inget att med att jag inte respekterar de andra och vad de gör utan att det helt enkelt ger mig mer att göra det jag gillar samtidigt som jag träffar andra och har det trevligt.

Trotts att jag valde att göra kort så blev jag inspirerad av vad de andra skapade. Eftersom jag är inne på kärlekstema just nu så bad jag min mamma att göra ett hjärta till mitt kort.
Mamma har använt sig av färgad ull som sedan är lätt ihop tovat med nål.

Jag använde hjärtat, mönster papper, en diecut, klistermärke i form av etikett, blomma, lövstans, broderi-tråd och spets.

Resultatet blev ett super sött kort.






Lämna gärna en kommentar.

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar