måndag 21 januari 2013

Happy Valentine Candybag

Presentpåse gjord av kuvert.

Jag har använt mig av ett 14 * 14 cm kuvert som gjorts om till en predentpåse.
Först är kuvertet förseglat. Sedan har jag skurit bort en liten bit topp och botten så att kuvertet bildar en tunnel. Sidorna är bigade och vikt till ett W så en bälg bildas, det gör att påsen blir vidare.
Botten är bigad och sedan uppviken och fastlimmad på baksidan.
Använd olika typer och storlekar på kuvert och prova er fram till ett mått som passar ert syfte.

Denna söta lilla påse passar till mycket; godis, pengar, present eller presentkort. I  min påse finns 4 mini kort + kuvert.
Omgjord är påsen 11,5 * 12*5 cm.

Påsen är dekorerad med kakpapper, mönster papper, brad, stickers, spets, band, blomma och lövstans.

Jag kommer att göra dessa av C5 kuvert till barnen, fyllda med godis, på Alla hjärtansdag. Kanske blir det en påse till någon god vän ; )




Malin

2 kommentarer: