fredag 18 oktober 2013

Mailbox for your Christmascards

Hejsan!
 
Jag har gjort en postlåda som kommer att innehålla mina julkort.
Lådan är gjord av kartong som sedan är klädd med mönsterpapper.
Jag har använt mig av fina dekorationer vilket gör mycket för slutresultatet.

Strukturer i olika former och färger är viktiga när jag sätter ihop mina alster,
utan dem blir resultatet inte lika bra. De är det som ger alstret en 3D känsla.
Här har jag använt mig av rosor, bokpapper, juteväv, band och
vellum/transparant papper.
Jag klippte ut löv i juteväv, vilket gav en snygg shabby chic look.

En postlåda gjord av papper har funnits på internet i många år.
Min låda har jag gjort helt själv med mina mått utan någon annans mall.
Den är 2 * 7 * 4½" stor.

I've done a mailbox which will contain my Christmas cards.
The box is made of cardboard, which is then covered with patterned paper.

I've used flowers, leaves, ribbon, pearls and puched snowflakes as decorations.
The idea of ​​a mailbox made of paper has been around for many years.
This I have done with my own measurements. I have not been using any templates.







Material:
kartong/chipboard
mönsterpapper - Inkido
rosor
stansade snöflingor och löv
band
pärlor
löv av juteväv

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar